تری ایگلتون ( -1943)، منتقد بریتانیایی، در کتاب ویلیام شکسپیر ـ که خود آن را تمرینی در «نشانهشناسی سیاسی» میداند ـ با گزینش و تحلیل دقیق قطعههایی از متنِ نمایشنامههای شکسپیر، بر شماری از مسئلهها و تعارضهای اصلیِ هنر نمایشی شکسپیر (از جمله روابط متقابل «زبان»، «میل» و «تن») پرتو میافکند. ایگلتون در لایۀ زیرین تمامی این دوسویهگیها و تعارضها نوعی کشمکشِ ایدئولوژیک را مشاهده میکند، نوعی درگیری میان نظم سنّتی فئودالیستی و فرمهای نوظهور فردگراییِ بورژوایی.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |